Påske i barnehagen :)

Det er snart påske og i den forbindelse har vi i barnehagen fått lov til å se, hvordan en kylling blir til :)

I mars i har vi i Bjerkeveien Barnehage hatt ett spennende prosjekt gående. Vi er så heldige at vi har ett barn i barnehagen som har høner og haner hjemme i hagen sin. Vi i barnehagen, med førskolegruppa i spissen har fått lov å se hvordan en kylling blir til.

På møterommet i barnehagen har vi hatt en rugekasse fra 1.mars. Vi har fulgt med på at kassen har holdt eggene varme og beveget seg.

Natt til tirsdag denne uken kom den første kyllingen, og den var jo ikke gul. Da ble det mange samtaler rundt kyllinger, men vi var alle enige om at den var helt nydelig. Nå mens jeg skriver har det kommet syv kyllinger :) Det er en som er på vei ut av skallet også. Dette er spennede.

Når påsken kommer skal kyllingene få flytte hjem :)