Oppstart av nytt barnehageår

Nytt barnehageår, nye muligheter. Verden endrer seg litt eller mye for alle barna i barnehagen.

Ett nytt barnehage år er igang.

Det er nye roller for alle barna i barnehagen. På småbarnsavdeling er man enten helt ny, eller fått en ny rolle som det å være de største.

På storbarnsavdelinger er man enten ny på avdelingen, og har gått fra å være eldst (på småbarnsavdelingen) til nå å være minst igjen. De som var minst, har blitt de i midten (beste rollen som fins), og de som var mellomst har endelig blitt førskolebarn. Oi oi, så mye foandring, spennende og litt skummelt kanskje?

Vi voksne gjør det vi kan for at alle skal trives i deres mye roller :). Vi fokuserer på trygghet, sammhold og lek. Vi er godt i gang.

Nye vennskap dannes;

og nye leker oppdages;

Det er mye moro man kan få til med havregryn, gravmaskiner, biler og ett fin plass.

Håper alle store og små koser seg med at hverdagen er i gang :)

Maurtua